teisipäev, 10. märts 2015

Noppeid tekstist "The Gifted Child"


Noppeid tekstist "The Gifted Child" (rmt "Making All Kids Smarter").
  • Mõtle ühe eriliselt andeka inimese peale, kelle võimeid ja saavutusi sa väga hindad. Kas ta oli koolis viieline? Kas Walt Disney oli?
  • Andekaks olemine ei tähenda järjepidevaid kõrgeid sooritusi. Ka andeka lapse elus on tõusud ja mõõnad. Andekus on dünaamiline.
  • Andekatel inimestel lasub vastutus muuta maailm paremaks. Võib öelda, et andekus ei ole miski, mis inimesele on antud, vaid andekus eeldab vastupidi, et inimene on valmis endast maailmale midagi andma. Pay-it-forward-põhimõte.
  • Kui andekatele lastele eraldi tähelepanu ei pöörata, veedavad nad pea viiendiku oma koolipäevast oodates, et teised oma ülesanded lõpetaksid.
  • Õpetaja ülesanne on parimal võimalikul viisil arendada mitte ainult andekaid, vaid kõiki lapsi. Ka keskmiste võimetega õpilased saavad kaasa lüüa ülesannetes, mis on arendavad andekatele. Igale lapsele teeb head, kui kutsuda teda üles kriitiliselt mõtlema,  varem õpitut uue teadmisega seostama, sügavuti analüüsima.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar